Popularność elektryków zwiększa się z roku na rok. Pojazdy elektryczne uchodzą za wydajne, a zarazem niedrogie w utrzymaniu. Pasjonaci elektryków doceniają nie tylko ekologiczno-ekonomiczne aspekty posiadania tego typu auta, ale także prześcigają się w pomysłach o ustanowienie nowych rekordów z autami napędzanymi prądem w roli głównej.
Najszybszy pojazd elektryczny.
Ustanowienie rekordu najszybszego elektryka podejmowano na pasie startowym Johnny Bohmer Proving Grounds w Centrum Kosmicznym Kennedy’ego na Florydzie w Stanach Zjednoczonych. Ten długi na ponad 4,8 km pas startowy jest często wykorzystywany do prób prędkości samochodów. 26 lipca 2016 roku superszybki Genovation GXE osiągnął tam zawrotną prędkość 304,94 km na godzinę. Użyte w tej próbie auto zostało przerobione na 100% elektryczny pojazd w lutym 2015 roku.
Największa masa holowania elektryka.
Największą masę holowania przez samochód elektryczny osiągnięto SUV-em Teslą Model X 15 maja 2018 r. Tesla Model X z powodzeniem holowała ważący 130 ton samolot Boeing Dreamliner 787-9 na odległość prawie 300 metrów. Rekord został ustanowiony przez linie lotnicze Qantas na lotnisku Melbourne, w Australii.
Największa parada samochodów elektrycznych.
W największej paradzie samochodów elektrycznych uczestniczyły 402 samochody. Odbyły się one w Silkeborgu w Danii 11 września 2016 r. Do udziału w paradzie duńskie Stowarzyszenie Samochodów Elektrycznych (FDEL) zaprosiło wszystkich kierowców samochodów elektrycznych z Danii i reszty Europy. Ostatecznie wzięli w niej udział uczestnicy z pięciu krajów.
Najdłuższa podróż samochodem elektrycznym.
Rekord długodystansowego samochodu elektrycznego ustanowili Rainer Zietlow i Dominic Brüner z agencji Challenge4. Ich podróż była „najdłuższą nieprzerwaną podróżą w pełni elektrycznym samochodem w jednym kraju”, podczas której dwaj rekordziści świata chcieli pokonać jak największą część trasy w całych Niemczech z Oberstdorfu do najbardziej wysuniętego na północ parkingu w kraju, na zachód od List na Sylt. Ich podróż odbyła się VW ID. 3 Pro S1 z akumulatorem o pojemności 77 kWh. Łowcy rekordów świata rozpoczęli swój projekt 28 września 2020 r., aby móc z powodzeniem pobić rekord świata 1 grudnia na Sylcie. Zietlow i Brüner pokonali 28 198 kilometrów.