Trabant od zawsze był wyjątkowym samochodem. Nie bez przyczyny doczekał się wszakże statusu auta kultowego. Tworząc to auto projektanci postawili sobie za cel politechnizację społeczeństwa, tj. chcieli, aby trabanta można było zmodernizować w przydomowym warsztacie dokupując odpowiedni podzespół lub tylko konkretną część i wkładając trochę własnej pracy. Ekscytacja „trampkiem” nie kończyła się jednak tylko nad zachwytami, co do jego wyglądu czy walorów technologicznych, bowiem jego wielbiciele postanowili dołączyć do grona osób, które ustanowią rekord w ilości osób, które zmieszczą się w trabancie, a konkretnie w modelu P 601.
Aby jednak doszło do pobicia rekordu, ustalono zasady, jakie obowiązywały, aby rekord mógł zostać ustanowiony. Zgodnie z regulaminem zawodnicy musieli mieć co najmniej 152 cm wzrostu i 16 lat, aby zasiąść w autentycznym, pastelowozielonym speedsterze z klubu Inter Trab – lub go poszukać. Potrzebna była kreatywność: czy to przez półkę, czy cztery w bagażniku, wykorzystano każdy centymetr wnętrza.
Rekordy świata związane z tym kultowym autem mają w Zwickau (mieście w Niemczech, w którym produkowano trabanty) długą tradycję. Już w 1976 roku w programie telewizyjnym NRD „Ausseiter – Spitzenreiter” do tego małego samochodu wcisnęło się 17 osób. Rekord świata utrzymywał się w mieście przez długi czas, aż niespodziewanie został pobity w lutym 2020 roku. 18 tancerzy z Brandenburgii zdołało zamknąć za sobą dwoje drzwi i bagażnik „Trabisa” , co z powodzeniem zademonstrowali w programie telewizyjnym „ Heimat der Rekorde ”. `
Kolejni śmiałkowie nie czekali jednak długo, aby ustanowić nowy rekord. 1 września 2021 roku, kobieca drużyna piłki ręcznej BSV Sachsen zebrała się wraz z gimnastyczkami „Latającej Saksonii” na głównym targu w Zwickau na kolejną próbę pobicia rekordu świata. Ostatecznie „mydelniczka” pomieściła 20 osób w swoim wnętrzu, tym samym ustanawiając nowy rekord świata.
Myślimy jednak, że rekord z 2021 roku nie będzie tym ostatnim, bowiem jak podaje CAR Institute Uniwersytetu Duisburg-Essen, powołując się na statystyki rejestracji Niemieckiego Federalnego Urzędu Transportu Samochodowego na niemieckich drogach w 2020 roku więcej jest „Fordów Kartonów” niż Tesli razem wziętych, mimo, że trabanty nie są produkowane od 1991 roku. Czekamy zatem z niecierpliwością na kolejne rekordy z trabantami w roli głównej!